U ghjacciu nantu à e linee elettriche pò fà u caos, lascendu a ghjente senza calore è elettricità per settimane.In l'aeroporti, l'aerei ponu affruntà ritardi infiniti mentre aspettanu di esse ghiacciati cù solventi chimichi tossichi.
Avà, però, i circadori canadiani anu truvatu una suluzione à u so prublema di ghiaccio invernale da una fonte inespettata: i pinguini gentoo.
In un studiu publicatu sta settimana, i scientisti di l'Università McGill in Montreal anu svelatu un filumagliastruttura chì pò esse impannillata intornu à e linee elettriche, u latu di una barca o ancu un aviò è impedisce chì u ghjacciu si appiccica senza l'usu di sustanzi chimichi.superficia.
I scientisti anu inspiratu da l'ale di i pinguini gentoo, chì natanu in l'acqua ghiacciata vicinu à l'Antartida, chì li permette di stà senza ghiacciu ancu quandu a temperatura esterna hè assai sottu à u freezer.
"L'animali ... interagisce cù a natura in un modu assai Zen", hà dettu Ann Kitzig, a ricerca principale di u studiu, in una entrevista."Puderia esse qualcosa da fighjà è riplicà."
Cum'è u cambiamentu climaticu rende e tempeste invernali più intense, cusì sò e tempeste di ghiaccio.A neve è u ghjacciu anu disturbatu a vita di ogni ghjornu in Texas l'annu passatu, chjudendu a rete elettrica, lascendu milioni senza calore, cibo è acqua per ghjorni è uccidendu centinaie.
I scientisti, i funzionari di a cità è i capi di l'industria sò longu travagliatu per assicurà chì e tempeste di ghiaccio ùn disturbanu micca u trasportu invernale.Hanu pacchetti per sguassà i fili, turbine eoliche è ali di l'aviò, o si basanu in solventi chimichi per sguassà rapidamente u ghjacciu.
Ma l'esperti di de-icing dicenu chì queste correzioni lascianu assai à desiderate.A vita di i materiali di imballaggio hè corta.L'usu di sustanzi chimichi hè assai tempu è dannosu per l'ambiente.
Kitziger, chì a so ricerca si focalizeghja nantu à l'usu di a natura per risolve i prublemi umani cumplessi, hà passatu anni à pruvà à truvà modi megliu per gestisce u ghjacciu.À u principiu, hà pensatu chì a foglia di lotus puderia esse un candidatu per via di u so drenaje naturali è a capacità di autopulizia.Ma i scientisti anu capitu chì ùn funziona micca in cundizioni di piova forte, disse.
Dopu quì, Kitzger è a so squadra anu visitatu u zoo di Montreal, induve i pinguini gentoo campanu.Eranu intrigati da piume di pinguini è anu studiatu u disignu inseme.
Anu trovu chì e piume bluccanu naturali u ghjacciu.Michael Wood, circadori nantu à u prugettu cù Kitzger, hà dettu chì l'arrangementu gerarchicu di e piume li permette di caccià naturalmente l'acqua, è e so superfici serrate naturali riducenu l'attaccamentu di u ghjacciu.
I circadori anu replicatu stu disignu cù a tecnulugia laser per creà un filu tissutumaglia.Dopu anu pruvatu l'aderenza di a rete à u ghjacciu in un tunnel di ventu è anu truvatu chì resiste à u 95 per centu megliu cà un standard.inossidabilesuperficia d'acciaio.I solventi chimichi ùn sò ancu micca necessariu, anu aghjustatu.
A maglia pò ancu esse attaccata à l'ale di l'aeronautica, hà dettu Kitziger, ma i prublemi cù e regulazioni federali di sicurezza aerea renderanu tali cambiamenti di disignu difficiuli di implementà prestu.
"A parte più intrigante di sta suluzione anti-icing hè chì hè a rete metallica chì a rende durabile", disse Kevin Golovin, assistente prufissore di ingegneria meccanica à l'Università di Toronto.
L'altri suluzioni, cum'è a gomma resistente à u ghjacciu o a superficia d'inspirazione di foglie di lotus, ùn sò micca sustinibili.
"U travagliu assai bè in u laboratoriu", disse Golovin, chì ùn era micca implicatu in u studiu, "è ùn trasmettenu micca bè fora".
Tempu di Postu: Aug-07-2023